Kompjuterska animacija Šifra: 161407 | 6 ESPB
Opšte informacije
Nivo studija:
Godina studija:
3
Semestar/Trimestar:
6
Uslov:
Nema
Cilj:
Cilj kursa je upoznavanje sa radom u programu Maya 3D, pravilima karakterne animacije, kao i savladavanje osnovnih alatki karakterne animacije, uključujući i skeletone i deformere, i ceo proces planiranja i rada na kratkim animiranim formama.
Ishod:
Studenti će imati priliku ka se upoznaju sa osnovama kompjuterske animacije, glume i govora tela, savladaju animiranje dvonožnih karaktera u 3D okruženju, animiraju govor prema zvučnoj matrici, i primene principe animacije u 3D tehnici.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Tehnologija kompjuterske animacije. Pokret, tajming, ekstremi i animacija pomoću ključnih frejmova.
- Terminologija – ekstremi, frejmovi, osa akcije, linija akcije... Graph editor, animiranje i kontrola interpolacije između ključnih frejmova.
- Animacija po putanji. Kreiranje hijerarhije.
- Kontrole za animaciju objekata, deformeri.
- Osnovi karakterne animacije.
- Karakter objekata, primena principa animacije radi izražavanja karakteristika objekata. Težina.
- Dvonožni karakteri, animacija i dizajn.
- Rigovanje karaktera.
- Prikazivanje osobina karaktera putem animacije. Poza, pokret, tajming. Paralelno animiranje različitih karaktera.
- Ideja, sinopsis, scenario, storibord, dizajn karaktera. Pripreme ze finalni projekat. Gluma i izrazi lica. Animiranje stilizovanog hoda.
- Animiranje karaktera u specifičnim situacijama.
- Rad na završnim projektima.
Praktična nastava:
- Osnovne alatke za animiranje u Maya 3D
- Hijerarhija i animiranje grupisanih objekata.
- Graph editor. Deformeri. Animiranje lopte.
- Animation layers.
- Organizacija projekta.
- Korišćenje referenci.
- Karakterna animacija - skok dvonožnog karaktera.
- Karakterna animacija - ciklus hoda.
- Izrazi lica, Blend shapes.
- Animiranje govora.
- Govor tela u animaciji.
- Karakterna animacija - animiranje podizanja teškog predmeta.
- Karakterna animacija - animiranje penjanja uz stepenice.
- Rad na završnim projektima.
Literatura
- B. Dovniković, Mala škola crtanog filma, Zagreb, 1983.
- R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.
- G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
- Harold Whitaker, John Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja:
3
Vežbe:
2
Drugi oblici nastave:
0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
10
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
40
seminarski rad
0
kolokvijum
0
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
50
Usmeni ispit
0