Kompjuterska animacija Šifra: 161407 | 6 ESPB

Opšte informacije
Nivo studija:
Godina studija: 3
Semestar/Trimestar: 6
Uslov: Nema
Cilj: Cilj kursa je upoznavanje sa radom u programu Maya 3D, pravilima karakterne animacije, kao i savladavanje osnovnih alatki karakterne animacije, uključujući i skeletone i deformere, i ceo proces planiranja i rada na kratkim animiranim formama.
Ishod: Studenti će imati priliku ka se upoznaju sa osnovama kompjuterske animacije, glume i govora tela, savladaju animiranje dvonožnih karaktera u 3D okruženju, animiraju govor prema zvučnoj matrici, i primene principe animacije u 3D tehnici.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
  1. Tehnologija kompjuterske animacije. Pokret, tajming, ekstremi i animacija pomoću ključnih frejmova.
  2. Terminologija – ekstremi, frejmovi, osa akcije, linija akcije... Graph editor, animiranje i kontrola interpolacije između ključnih frejmova.
  3. Animacija po putanji. Kreiranje hijerarhije.
  4. Kontrole za animaciju objekata, deformeri.
  5. Osnovi karakterne animacije.
  6. Karakter objekata, primena principa animacije radi izražavanja karakteristika objekata. Težina.
  7. Dvonožni karakteri, animacija i dizajn.
  8. Rigovanje karaktera.
  9. Prikazivanje osobina karaktera putem animacije. Poza, pokret, tajming. Paralelno animiranje različitih karaktera.
  10. Ideja, sinopsis, scenario, storibord, dizajn karaktera. Pripreme ze finalni projekat. Gluma i izrazi lica. Animiranje stilizovanog hoda.
  11. Animiranje karaktera u specifičnim situacijama.
  12. Rad na završnim projektima.
Praktična nastava:
  1. Osnovne alatke za animiranje u Maya 3D
  2. Hijerarhija i animiranje grupisanih objekata.
  3. Graph editor. Deformeri. Animiranje lopte.
  4. Animation layers.
  5. Organizacija projekta.
  6. Korišćenje referenci.
  7. Karakterna animacija - skok dvonožnog karaktera.
  8. Karakterna animacija - ciklus hoda.
  9. Izrazi lica, Blend shapes.
  10. Animiranje govora.
  11. Govor tela u animaciji.
  12. Karakterna animacija - animiranje podizanja teškog predmeta.
  13. Karakterna animacija - animiranje penjanja uz stepenice.
  14. Rad na završnim projektima.
Literatura
  1. B. Dovniković, Mala škola crtanog filma, Zagreb, 1983.
  2. R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.
  3. G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
  4. Harold Whitaker, John Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja: 3
Vežbe: 2
Drugi oblici nastave: 0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
10
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
40
seminarski rad
0
kolokvijum
0
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
50
Usmeni ispit
0