Компјутерска анимација Шифра: 161407 | 6 ЕСПБ
Опште информације
Ниво студија:
Година студија:
3
Семестар/Триместар:
6
Услов:
Нема
Циљ:
Циљ курса је упознавање са радом у програму Maya 3D, правилима карактерне анимације, као и савладавање основних алатки карактерне анимације, укључујући и скелетоне и деформере, и цео процес планирања и рада на кратким анимираним формама.
Исход:
Студенти ће имати прилику ка се упознају са основама компјутерске анимације, глуме и говора тела, савладају анимирање двоножних карактера у 3D окружењу, анимирају говор према звучној матрици, и примене принципе анимације у 3D техници.
Садржај предмета
Теоријска настава:
- Технологија компјутерске анимације. Покрет, тајминг, екстреми и анимација помоћу кључних фрејмова.
- Терминологија – екстреми, фрејмови, оса акције, линија акције... Graph editor, анимирање и контрола интерполације између кључних фрејмова.
- Анимација по путањи. Креирање хијерархије.
- Контроле за анимацију објеката, деформери.
- Основи карактерне анимације.
- Карактер објеката, примена принципа анимације ради изражавања карактеристика објеката. Тежина.
- Двоножни карактери, анимација и дизајн.
- Риговање карактера.
- Приказивање особина карактера путем анимације. Поза, покрет, тајминг. Паралелно анимирање различитих карактера.
- Идеја, синопсис, сценарио, сториборд, дизајн карактера. Припреме зе финални пројекат. Глума и изрази лица. Анимирање стилизованог хода.
- Анимирање карактера у специфичним ситуацијама.
- Рад на завршним пројектима.
Практична настава:
- Основне алатке за анимирање у Maya 3D
- Хијерархија и анимирање груписаних објеката.
- Graph editor. Деформери. Анимирање лопте.
- Animation layers.
- Организација пројекта.
- Коришћење референци.
- Карактерна анимација - скок двоножног карактера.
- Карактерна анимација - циклус хода.
- Изрази лица, Blend shapes.
- Анимирање говора.
- Говор тела у анимацији.
- Карактерна анимација - анимирање подизања тешког предмета.
- Карактерна анимација - анимирање пењања уз степенице.
- Рад на завршним пројектима.
Литература
- Б. Довниковић, Мала школа цртаног филма, Загреб, 1983.
- R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.
- G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
- Harold Whitaker, John Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања:
3
Вежбе:
2
Други облици наставе:
0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
10
активности на лабораторијским вежбама
40
семинарски рад
0
колоквијум
0
Завршни испит
Поени
Писмени испит
50
Усмени испит
0