Signali i sistemi Šifra: 140217 | 6 ESPB
Opšte informacije
Nivo studija:
Godina studija:
1
Semestar/Trimestar:
2
Uslov:
Cilj:
Cilj predmeta je da studenti steknu znanja o kontinualanim i diskretnim signalima i sistemima, i u vremenskom i u frekvencijskom domenu.
Ishod:
Poznavanje osnovnih signala, podele signala i operacija nad signalima. Primena transformacija za prebacivanje iz vremenskog u kompleksan i frekvencijski domen. Poznavanje linearnih, vremenski invarijantnih sistema. Znanje koje je potrebno za sve kasnije predmete gde se izučavaju signali i sistemi, njihova analiza, modelovanje i obrada.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Uvod u teoriju signala i sistema. Osnovne osobine i podele signala i sistema.
- Operacije nad kontinualnim signalima.
- Pregled i osobine kontinualnih sistema.
- Osobine kontinualnih linearnih stacionarnih sistema.
- 5.Diferencijalne jednačine i njihova primena. Osnove diferencijalnih jednačina.
- Elementarni diskretni signali.
- Pregled i osobine diskretnih sistema.
- Laplasova transformacija. Osobine Laplasove transformacije. Inverzna Laplasova transformacija.
- Funkcija prenosa sistema i jednostrana Laplasova transformacija. Impulsni i odskočni odziv.
- Rastavljanje funkcije prenosa na parcijalne razlomke. Algebra funkcije prenosa.
- Periodični kontinualni signali i Furijeov red.
- 12.Aperiodični kontinualni signali i Furijeova transformacija.
- 13.Konvergencija Furijeove transformacije. Amplituda i faza spektra signala.
- Osobine i primena Furijeove transformacije. Teorema o odabiranju.
- Kolokvijum.
Praktična nastava:
- Izvodi se u hardverskoj laboratoriji uz aktivno učešće studenata. Studenti samostalno ili uz pomoć nastavnika rešavaju postavljene zadatke na osnovu postavljenih vežbi u Priručniku.
Literatura
- T. Petrović, A. Rakić, Signals and systems, DEXIN, Belgrade, 2005.
- A. Marjanović, P. Tadić, V. Papić, Signals and systems-collection of solved problems, Academic Thought, Beograd, 2013.
- B. Kovačević, Ž. Đurović, Automatic control systems- collection of solved problems, Science – Belgrade, 1995.
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja:
2
Vežbe:
3
Drugi oblici nastave:
0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
0
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
20
seminarski rad
0
kolokvijum
40
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
40
Usmeni ispit
0