Softversko inženjerstvo Šifra: 131207 | 6 ESPB
Opšte informacije
Nivo studija:
Godina studija:
3
Semestar/Trimestar:
5
Uslov:
Uvod u objektno programiranje
Cilj:
Upoznavanje sa savremenim softverskim inženjerstvom, teorijom i praktičnim postupcima u procesu razvoja softvera u svim fazama njegovog životnog ciklusa
Ishod:
Studenti će biti osposobljeni da projektuju jednostavne softverske sisteme na bazi poznavanja rada alata koji će biti prikazani tokom kursa
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Softver i softversko inženjerstvo.
- Osnovni pojmovi i osnovne paradigme.
- Životni ciklus softvera i prototajping.
- Upravljanje softverskim projektom.,
- Planiranje. Dokumentacija.
- UML kao vizuelni jezik za modeliranje. CASE alati.
- Analiza zahteva softvera i sistema.
- Projektovanje arhitekture softverskog sistema.
- Dizajn i implementacija softvera.
- Procesi razvoja softvera.
- Validacija i verifikacija softvera.
- Tehnike i strategije testiranja softvera.
- Održavanje softvera.
- Obezbeđivnje kvaliteta softvera
Praktična nastava:
- U skladu sa temom obrađenom u okviru predavanja. Demonstracija praktičnog razvoja softverskih sistema tehnikama predstavljenim na predavanjima, korišćenjem odabranih CASE alata. Program predmeta usklađen sa preporukama IEEE/ACM Computing Curriculum:CE2004 Computer Engineering Body of KnowledgeCE-SWE 0-9.
Literatura
- J. Atlee, S. Pflegeer, Softversko inženjerstvo, CET, 2006.
- M. Zarić, N. Piroćanac, D. Milićev, Objektno orijentisano modelovanje na jeziku UMLskripta sa praktikumom, Mikro knjiga, 2002
- Sommerville, Software Engineering, 6th ed., Addison-Wesley, Reading, MA, 2000.
- R.S. Pressman, Software Engineering: A Practitioners Approach, McGraw Hill, NY, 5th ed., 2001.
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja:
3
Vežbe:
2
Drugi oblici nastave:
0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
5
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
5
seminarski rad
0
kolokvijum
30
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
60
Usmeni ispit
0