Analiza društvenih mreža Šifra: 150611 | 6 ESPB

Opšte informacije
Nivo studija:
Godina studija: 2
Semestar/Trimestar: 4
Uslov: -
Cilj: Razumevanje opštih koncepata i tehnološke infrastrukture društvenih mreža i društvenog računarstva; sticanje teorijskih i praktičnih znanja vezanih za oblast društvenog umrežavanja; upoznavanje sa analizom i istraživanjem podataka na društvenim mrežama.
Ishod: Nakon uspešno završenog kursa student: razume opšte koncepte i tehnološku infrastrukturu društvenih mreža i društvenog računarstva, osposobljen je za analizu i istraživanje podataka na društvenim mrežama i osposobljen je da koristi savremene tehnologije za rad sa društvenim mrežama i participativnim vebom i da se uključi u dalji razvoj ovih tehnologija.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
  1. Uvodno predavanje (organizacija i sadržaj kursa). Osnovni pojmovi.
  2. Dosadašnji razvoj WWW. Web 2.0 i Web 3.0.
  3. Društvene mreže. Pojam, karakteristike i vrste.
  4. Pokret za otvoreni kod. Otvoreni podaci, otvoreni sadržaji.
  5. Analiza sadržaja na društvenim mrežama.
  6. Analitika velikih podataka (big data analitika).
  7. Pregled prvog dela gradiva
  8. Društveni softver.
  9. Analiza društvenih mreža (teorija grafova i društvene mreže).
  10. Društveno procesiranje informacija, navigacija i pretraga.
  11. Sistemi za preporuke
  12. Mehanizmi za razvoj poverenja i reputacije u društvenim mrežama.
  13. Budućnost društvenog računarstva.
  14. Pregled drugog dela gradiva.
Praktična nastava:
  1. U laboratoriji: prati predavanja. Praktična primena tehnologija za kreiranje društvenih mreža i analizu sadržaja na društvenim mrežama. Program predmeta usklađen sa preporukama IEEE/ACM Computing Curriculum: IT2008 IT body of knowledge: WS. Social software.
Literatura
  1. Tara Calishain, Rael Dornfest, Google trikovi, Kompjuter biblioteka, 2006.
  2. Hiroshi Ishikawa, Social Big Data Mining, CRC Press, 2015.
  3. Matthew A. Russell, Mining the Social Web: Analyzing Data from Facebook, Twitter, LinkedIn, and Other Social Media Sites, O'Reilly, 2011.
  4. D. Easley and J. Kleinberg, Networks, Crowds, and Markets: Reasoning about a Highly Connected World. Cambridge University Press, New York, NY, USA, 2010.
  5. M. Tsvetovat and A. Kouznetsov, Social Network Analysis for Startups: Finding connections on the social web, O’Reilly Media, 2011.
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja: 2
Vežbe: 3
Drugi oblici nastave: 0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
10
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
10
seminarski rad
25
kolokvijum
0
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
55
Usmeni ispit
0