Сигнали и системи Шифра: 140217 | 6 ЕСПБ
Опште информације
Ниво студија:
Година студија:
1
Семестар/Триместар:
2
Услов:
Циљ:
Циљ предмета је да студенти стекну знања о континуаланим и дискретним сигналима и системима, и у временском и у фреквенцијском домену.
Исход:
Познавање основних сигнала, поделe сигнала и операција над сигналима. Примена трансформација за пребацивање из временског у комплексан и фреквенцијски домен. Познавање линеарних, временски инваријантних система. Знање које је потребно за све касније предмете где се изучавају сигнали и системи, њихова анализа, моделовање и обрада.
Садржај предмета
Теоријска настава:
- Увод у теорију сигнала и система. Основне особине и поделе сигнала и система.
- Операције над континуалним сигналима.
- Преглед и особине континуалних система.
- Особине континуалних линеарних стационарних система.
- 5.Диференцијалне једначине и њихова примена. Основе диференцијалних једначина.
- Елементарни дискретни сигнали.
- Преглед и особине дискретних система.
- Лапласова трансформација. Особине Лапласове трансформације. Инверзна Лапласова трансформација.
- Функција преноса система и једнострана Лапласова трансформација. Импулсни и одскочни одзив.
- Растављање функције преноса на парцијалне разломке. Алгебра функције преноса.
- Периодични континуални сигнали и Фуријеов ред.
- 12.Апериодични континуални сигнали и Фуријеова трансформација.
- 13.Конвергенција Фуријеове трансформације. Амплитуда и фаза спектра сигнала.
- Особине и примена Фуријеове трансформације. Теорема о одабирању.
- Колоквијум.
Практична настава:
- Изводи се у хардверској лабораторији уз активно учешће студената. Студенти самостално или уз помоћ наставника решавају постављене задатке на основу постављених вежби у Приручнику.
Литература
- T. Petrović, A. Rakić, Signals and systems, DEXIN, Belgrade, 2005.
- A. Marjanović, P. Tadić, V. Papić, Signals and systems-collection of solved problems, Academic Thought, Beograd, 2013.
- B. Kovačević, Ž. Đurović, Automatic control systems- collection of solved problems, Science – Belgrade, 1995.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања:
2
Вежбе:
3
Други облици наставе:
0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
0
активности на лабораторијским вежбама
20
семинарски рад
0
колоквијум
40
Завршни испит
Поени
Писмени испит
40
Усмени испит
0