Kompjuterska animacija Šifra: OV0037 | 6 ESPB
Opšte informacije
Nivo studija:
Godina studija:
3
Semestar/Trimestar:
5
Uslov:
nema
Cilj:
Cilj kursa je upoznavanje sa radom u programu Maya 3D, pravilima karakterne animacije, kao i savladavanje osnovnih
alatki karakterne animacije, uključujući i skeletone i deformere, i ceo proces planiranja i rada na kratkim
animiranim formama.
Ishod:
Studenti će imati priliku ka se upoznaju sa osnovama kompjuterske animacije, glume i govora tela, savladaju
animiranje dvonožnih karaktera u 3D okruženju, animiraju govor prema zvučnoj matrici, i primene principe
animacije u 3D tehnici.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Uvod, pojmovi, terminologija, tehnologija kompjuterske animacije.
- Organizacija projekta. Korišćenje referenci.
- Terminologija – ekstremi, faze, osa akcije, linija akcije.
- Pokret, tajming, key frame animacija, poza po poza i interpolacija između njih.
- Karakter objekata, primena principa animacije u cilju izražajnosti animiranih objekata. Težina, gravitacija, inercija.
- Sistem skeleta, normale zglobova, FK i IK kontrole, ograničenja kretanja, povezivanje skeleta za geometriju, podešavanje uticaja zglobova za tačke u geometriji.
- Animacija dvonožnih karaktera - karakteristike, specifičnosti, kontrole, poze i položaji, stav.
- Karakterna animacija – ciklus hoda - poze i položaji, ravnoteža, težina, tempo.
- Izražavanje karaktera pomoću animacije. Poza, pokret i vreme. Uporedna animacija ciklusa hoda različitih likova, težina, pol, stav.
- Stilizacija hoda, izražavanje raspoloženja, namera, temperamenta.
- Govor tela u animaciji. Gluma i izrazi lica.
- Blend shapes, animiranje govora.
- Sekundarna akcija, animacijski lejeri.
- Karakterna animacija - animacija karaktera u specifičnim situacijama.
- Interakcija karaktera sa raznim objektima - hvatanje, podizanje, korišćenje objekata, težina, veličina, namena objekata.
Praktična nastava:
- Korisnički interfejs u programskom okruženju Maya 3D, radno okruženje, promene pogleda.
- Kreiranje hijerarhija i animiranje objekata unutar grupa.
- Graph editor, animacija sa kontrolom interpolacije između key frame-ova, tangente na animacijskim krivama i njihova funkcija.
- Upoznavanje sa principima rada kontrola za animaciju objekata, kao i deformera i njihovih atributa.
- Animiranje lopte sa kontrolama za sabijanje i rastezanje.
- Težina, gravitacija, inercija - animiranje teške lopte/kugle.
- Promena smera, brzina, inercija, zaustavljanje - animiranje lopte koja se odbija o zid sa deformerom za sabijanje i istezanje.
- Animacija dvonožnih karaktera - skok.
- Karakterna animacija – ciklus hoda u mestu i u prostoru.
- Animiranje govora.
- Animiranje penjanja uz stepenice.
- Animiranje podizanja teškog predmeta.
Literatura
- Oživite crteže: interaktivni vodič kroz stroboskopsku animaciju, Rastko Ćirić, Clio, 2023.
- R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.
- G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
- Harold Whitaker, John Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.
- The Animation Textbook, Rao Heidmets, CRC press, 2023.
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja:
2
Vežbe:
3
Drugi oblici nastave:
0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
0
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
30
seminarski rad
0
kolokvijum
0
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
70
Usmeni ispit
0