Компјутерска анимација Шифра: ОV0037 | 6 ЕСПБ
Опште информације
Ниво студија:
Година студија:
3
Семестар/Триместар:
5
Услов:
нема
Циљ:
Циљ курса је упознавање са радом у програму Maya 3D, правилима карактерне анимације, као и савладавање основних
алатки карактерне анимације, укључујући и скелетоне и деформере, и цео процес планирања и рада на кратким
анимираним формама.
Исход:
Студенти ће имати прилику ка се упознају са основама компјутерске анимације, глуме и говора тела, савладају
анимирање двоножних карактера у 3D окружењу, анимирају говор према звучној матрици, и примене принципе
анимације у 3D техници.
Садржај предмета
Теоријска настава:
- Увод, појмови, терминологија, технологија компјутерске анимације.
- Организација пројекта. Коришћење референци.
- Терминологија – екстреми, фазе, оса акције, линија акције.
- Покрет, тајминг, key frame анимација, поза по поза и интерполација између њих.
- Карактер објеката, примена принципа анимације у циљу изражајности анимираних објеката. Тежина, гравитација, инерција.
- Систем скелета, нормале зглобова, FK и IK контроле, ограничења кретања, повезивање скелета за геометрију, подешавање утицаја зглобова за тачке у геометрији.
- Анимација двоножних карактера - карактеристике, специфичности, контроле, позе и положаји, став.
- Карактерна анимација – циклус хода - позе и положаји, равнотежа, тежина, темпо.
- Изражавање карактера помоћу анимације. Поза, покрет и време. Упоредна анимација циклуса хода различитих ликова, тежина, пол, став.
- Стилизација хода, изражавање расположења, намера, темперамента.
- Говор тела у анимацији. Глума и изрази лица.
- Blend shapes, анимирање говора.
- Секундарна акција, анимацијски лејери.
- Карактерна анимација - анимација карактера у специфичним ситуацијама.
- Интеракција карактера са разним објектима - хватање, подизање, коришћење објеката, тежина, величина, намена објеката.
Практична настава:
- Кориснички интерфејс у програмском окружењу Maya 3D, радно окружење, промене погледа.
- Креирање хијерархија и анимирање објеката унутар група.
- Graph editor, анимација са контролом интерполације између key frame-ова, тангенте на анимацијским кривама и њихова функција.
- Упознавање са принципима рада контрола за анимацију објеката, као и деформера и њихових атрибута.
- Анимирање лопте са контролама за сабијање и растезање.
- Тежина, гравитација, инерција - анимирање тешке лопте/кугле.
- Промена смера, брзина, инерција, заустављање - анимирање лопте која се одбија о зид са деформером за сабијање и истезање.
- Анимација двоножних карактера - скок.
- Карактерна анимација – циклус хода у месту и у простору.
- Анимирање говора.
- Анимирање пењања уз степенице.
- Анимирање подизања тешког предмета.
Литература
- Оживите цртеже: интерактивни водич кроз стробоскопску анимацију, Растко Ћирић, Clio, 2023.
- R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.
- G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
- Harold Whitaker, John Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.
- The Animation Textbook, Rao Heidmets, CRC press, 2023.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања:
2
Вежбе:
3
Други облици наставе:
0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
0
активности на лабораторијским вежбама
30
семинарски рад
0
колоквијум
0
Завршни испит
Поени
Писмени испит
70
Усмени испит
0