Projektovanje softvera Šifra: OI0036 | 6 ESPB
Opšte informacije
Nivo studija:
Godina studija:
3
Semestar/Trimestar:
5
Uslov:
Objektno orjentisano programiranje
Cilj:
Upoznavanje sa savremenim softverskim inženjerstvom, teorijom i praktičnim postupcima u procesu
razvoja softvera u svim fazama njegovog životnog ciklusa
Ishod:
Studenti će biti osposobljeni da modelujusložena i distribuirana softverska rešenja i informacione
sisteme po UML 2.x metodoligiji
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Upoznavanje sa UML jezikom
- Upoznavanje sa životnim ciklusom softvera
- Upoznavanje sa različitim metodama razvoja
- Analiza korisničkih zahteva i sistemska strukturna analiza
- Dijagrami stanja i aktivnosti
- Dijagrami klasa
- Dijagrami interakcije
- Modelovanje strukture softverskih rešenja
- .Komponente i razmeštaj
- Modelovanje ponašanja softverskih rešenja
- Upoznavanje projektnih obrazaca obaveznih u modelovanju savremenih softverskih rešenja
- Implementacija
- Testiranja i održavanja softvera
Praktična nastava:
Literatura
- M. Zarić, N. Piroćanac, D. Milićev, Objektno orijentisano modelovanje na jeziku UML, skripta sa praktikumom, Mikro knjiga, 2002
- .J. Atlee, S. Pflegeer, Softversko inženjerstvo, CET, 2006
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja:
2
Vežbe:
3
Drugi oblici nastave:
0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
10
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
30
seminarski rad
0
kolokvijum
30
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
30
Usmeni ispit
0