Multimedijalna produkcija Šifra: OV0034 | 6 ESPB
Opšte informacije
Nivo studija:
Godina studija:
3
Semestar/Trimestar:
6
Uslov:
Cilj:
Cilj predmeta je upoznavanje sa tehničkim i kreativnim mogućnostima kombinovanja teksta, audia, slike i videa u multimedijalnim formama.
Ishod:
Student će biti osposobljen za profesionalnu realizaciju multimedijalnih sadržaja bilo samostalno ili kao član ekipe multimedijalne produkcije.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava:
- Savremene višemedijske prakse: multimedija, remedijacija, intermedija, intramedija, hipermedija, polimedija, krosmedija.
- Savremene prakse prevođenja (adaptiranja). Transmedijalno pripovedanje – osnovne karakteristike.
- Preprodukcija, produkcija i postprodukcija multimedijalnog projekta.
- Priča i dramaturgija multimedijalnih praksi.
- Nenarativni sadržaji u multimediji.
- Uloga tipografije i teksta u multimedijalnim praksama.
- Uloga grafike i animacije u multimedijalnim praksama.
- Fotografija i foto-montaža u multimedijalnim praksama.
- Dokumentarni i rijaliti video u multimedijalnim praksama.
- Igrani video u multimedijalnim praksama.
- Zvučna slika u multimedijalnim praksama.
- Muzika i multimedija.
- Multimedija na društvenim mrežama.
- Interaktivna multimedija.
- Uvećana/virtuelna stvarnost i multimedija.
Praktična nastava:
- Praktična nastava prati predavanja kroz izradu različitih sadržaja kojima se podstiče razmišljanje o multimedijalnoj reprezentaciji neke ideje: izrada filmskog plakata (Adobe Illustrator), izrada album cover-a (Adobe Photoshop, Adobe InDesign), izrada zvučne slike prema motivima umetničke slike ili fotografije (Adobe Audition), izrada grafičke najavne špice za seriju/film (Adobe Illustrator, Adobe AfterEffects), produkicja transmedijalne priče korišćenjem društvenih mreža (Adobe PremierePro, Instagram/TikTok i sl.).
Literatura
- S. Gitner, Multimedia Storytelling for Digital Communicators in a Multiplatform World, Routledge, 2022.
- B. Alexander, The New Digital Storytelling: Creating Narratives with New Media, Praeger, 2017.
- N. J. Medoff, B. K. Kaye, Now Media: The Evolution of Electronic Communication, Routledge, 2021.
- D. Dabner, S. Sandra, E. Vikres, Škola grafičkog dizajna, Valera, 2022.
- V. Costello, Multimedia Foundations: Core Concepts for Digital Design, Focal Press, 2022.
- J. Richie, K. Russell, A. J. Taylor, T. Winston, An Introduction to Film and TV Production, Routledge 2023.
Broj časova aktivne nastave (nedeljno)
Predavanja:
3
Vežbe:
2
Drugi oblici nastave:
0
Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)
Predispitne obaveze
Poeni
aktivnosti u toku predavanja
10
aktivnosti na laboratorijskim vežbama
60
seminarski rad
0
kolokvijum
0
Završni ispit
Poeni
Pismeni ispit
30
Usmeni ispit
0