Анализа друштвених мрежа Шифра: ОI0021 | 6 ЕСПБ
Опште информације
Ниво студија:
Година студија:
3
Семестар/Триместар:
5
Услов:
-
Циљ:
Разумевање општих концепата и технолошке инфраструктуре друштвених мрежа и друштвеног рачунарства; стицање теоријских и практичних знања везаних за област друштвеног умрежавања; упознавање са анализом и истраживањем података на друштвеним мрежама.
Исход:
Након успешно завршеног курса студент: разуме опште концепте и технолошку инфраструктуру друштвених мрежа и друштвеног рачунарства, оспособљен је за анализу и истраживање података на друштвеним мрежама и оспособљен је да користи савремене технологије за рад са друштвеним мрежама и партиципативним вебом и да се укључи у даљи развој ових технологија.
Садржај предмета
Теоријска настава:
- Уводно предавање (организација и садржај курса). Основни појмови.
- Досадашњи развој WWW. Web 2.0 и Web 3.0.
- Друштвене мреже. Појам, карактеристике и врсте.
- Покрет за отворени код. Отворени подаци, отворени садржаји.
- Анализа садржаја на друштвеним мрежама.
- Аналитика великих података (big data аналитика).
- Преглед првог дела градива
- Друштвени софтвер.
- Анализа друштвених мрежа (теорија графова и друштвене мреже).
- Друштвено процесирање информација, навигација и претрага.
- Системи за препоруке
- Механизми за развој поверења и репутације у друштвеним мрежама.
- Будућност друштвеног рачунарства.
- Преглед другог дела градива.
Практична настава:
- У лабораторији: прати предавања. Практична примена технологија за креирање друштвених мрежа и анализу садржаја на друштвеним мрежама. Програм предмета усклађен са препорукaма IEEE/ACM Computing Curriculum: IT2008 IT body of knowledge: WS. Social software.
Литература
- Tara Calishain, Rael Dornfest, Google трикови, Компјутер библиотека, 2006.
- Hiroshi Ishikawa, Social Big Data Mining, CRC Press, 2015.
- Matthew A. Russell, Mining the Social Web: Analyzing Data from Facebook, Twitter, LinkedIn, and Other Social Media Sites, О'Reilly, 2011.
- D. Easley and J. Kleinberg, Networks, Crowds, and Markets: Reasoning about a Highly Connected World. Cambridge University Press, New York, NY, USA, 2010.
- M. Tsvetovat and A. Kouznetsov, Social Network Analysis for Startups: Finding connections on the social web, O’Reilly Media, 2011.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања:
2
Вежбе:
3
Други облици наставе:
0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
10
активности на лабораторијским вежбама
10
семинарски рад
25
колоквијум
0
Завршни испит
Поени
Писмени испит
55
Усмени испит
0