Менаџмент Шифра: 171717 | 6 ЕСПБ
Опште информације
Ниво студија:
Година студија:
1
Семестар/Триместар:
1
Услов:
Циљ:
Стицање теоријских и практичних знања као и овладавање савременим методама и техникама које се користе како у дизајнирању организационе структуре, тако и у области управљања пословним системима.
Исход:
Након полженог испита студенти ће бити оспособљени за примену стручних знања, савремених метода и техника у дефинисањуодноса између организационе структуре предузећа и одговарајућег информационог система као подтшка менааџмент процесима различитим пословним системима.
Садржај предмета
Теоријска настава:
- Функционалне области менаџмента
- Подпроцеси менаџмента ( планирање, организовање, кадровање, вођство, контрола)
- Менаџер и лидерство
- Управљање комуникацијама
- Методе и технике процеса одлучивања
- Управљање знањем
- Информациони системи: концепти и дефиниције
- Класификација информационих система (према: функционалној области , пруженој подршци, архитектури)
- Обрада трансакција и функционални информациони системи
- Оперативни, тактички (менаџерски) и стратешки информациони системи
- Функционални управљачки информациони системи
- Односи између људи и информационих система
- Модели клијент сервер и рачунарство на новоу предузећа
- Управљање информационим ресурсима (додељивљње ресурса, улога одељењн ИС, управљање крајњим потрошачима)
Практична настава:
- Методе и технике за реализацију процеса планирања, организовања, вођења и контроле. Модели организације. Процес одлучивања и савремене методе за доношење пословних одлука. Квалитет као конкурентска предност. Савремене теорије о мотивацији.. Улоге и задаци менаџера. Изграња каријере. Управљање стресом. Групе и претварање група у ефективне тимове. Студије случајева.
Литература
- . Ž. Vasić,D. Sajfert, M. Jevremović: Osnovi menadžmenta, VIŠER, Beograd, 2014.
- Petar Jovanović: Menadžment, teorija i praksa, FPM, Beograd, 2015.
- Turban, Mclean, Wetherbe: Informaciona tehnologija za menadžment, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 2003.
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања:
3
Вежбе:
2
Други облици наставе:
0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
5
активности на лабораторијским вежбама
0
семинарски рад
15
колоквијум
50
Завршни испит
Поени
Писмени испит
0
Усмени испит
30