Увод у објектно програмирање Шифра: 150207 | 6 ЕСПБ
Опште информације
Ниво студија:
Година студија:
1
Семестар/Триместар:
1
Услов:
Циљ:
Циљ предмета je упознавање студената са основним техникама визуелног, објектног програмирања, програмирање управљано догађајима типовима података и алгоритамских структура. Објекти и контроле у програмском језику Visual Basic.
Исход:
Студенти су оспособљени да самостално пројектују једноставне апликације и користе сложене структуре података и раде са објектима и датотекама.
Садржај предмета
Теоријска настава:
- Структуре података. Типови података,
- Променљиве, декларација, конверзије типова.
- Програмирање. Гранање, цикличне алгоритамске структуре.
- Елементарни програмски примери.
- Основни појмови објектног програмирања.
- Појам класе, објекта, својстава и метода.
- Хијерархија класа, наслеђивање, полиморфизам.
- Технике објектног програмирања.
- Прототипови, графички кориснички интерфејс (GUI).
- Елементи графичког интерфејса.
- Основни објекти: дугме, поље за унос текста, обележја, слике, графике, дугме за потврду, радио дугме, листе, падајуће листе.
- Догађаји. Појам програмирања на бази догађаја, врсте догађаја, процедуре за обраду догађаја.
- Аргументи. Употреба и врсте аргумената. Прослеђивање аргумената.
- Тестирање и одржавање програма.
- Хватање и обрада грешака, избор тест узорка.
Практична настава:
- Практична настава прати теоријску наставу кроз решавање задатака у рачунарској лабораторији.
Литература
- James Foxall, Visual Basic 2015 u 24 lekcije, Kompjuter biblioteka 2017
- Visual Basic 2005 – rad sa objektima, Kompjuter biblioteka 2007
- Светлана Штрбац-Савић, Душан Чоко, Приручник за лабораторијске вежбе Увод у објектно програмирање, ВИШЕР 2018
Број часова активне наставе (недељно)
Предавања:
2
Вежбе:
3
Други облици наставе:
0
Оцена знања (максималан број поена 100)
Предиспитне обавезе
Поени
активности у току предавања
5
активности на лабораторијским вежбама
35
семинарски рад
0
колоквијум
20
Завршни испит
Поени
Писмени испит
40
Усмени испит
0